Burg. Stulemeijerlaan 1 4611 EH Bergen op Zoom Tel. 0164-210090


P.M.J. (Peter) Jonkers RB
Directeur belastingadvies
26 juli 2018

Er zijn talloze redenen om uw administratie te digitaliseren

Heel veel ondernemers werken nog met mappen voor het opbergen en archiveren van hun administratie. Het is vanuit het verleden zo lekker vertrouwd, maar er zijn redenen genoeg om de administratie van uw organisatie te digitaliseren. U doet daar uzelf, uw administratieafdeling én uw accountant een heel groot plezier mee.

Kosten- en ruimtebesparend

Het grootste voordeel van een gedigitaliseerde administratie is dat het veel kostenefficiënter is dan het handmatig vastleggen en archiveren van papieren boekstukken in allerlei mappen. Bovendien is de kans dat je iets kwijtraakt nihil, de kans op fouten kleiner en het scheelt je een berg ruimte. Met een goed digitaal archief houd je veel beter het overzicht en je kunt er altijd direct bij.

Eenvoudige koppelingen

In het verlengde van de hierboven genoemde voordelen noem ik ook graag de mogelijkheden om de digitale administratie direct te koppelen aan bijvoorbeeld internetbankieren, voorraadsystemen, kassasystemen of de planning. Wij noemen dit ‘ketenoptimalisatie’. Je kunt hiermee heel veel tijd en dus geld besparen en hebt altijd een actueel inzicht in de administratieve processen binnen je organisatie.

Maatschappelijk verantwoord

Naast alle praktische en financiële voordelen is het (in)voeren van een digitale administratie ook nog eens maatschappelijk verantwoord. Je hebt immers veel minder printwerk (toners en cartridges) en veel minder papier nodig. Daarnaast komt het natuurlijk ook nog eens een stuk professioneler over bij je klanten en toeleveranciers. Het zorgt voor een goed imago als men ziet dat je dit soort zaken goed op orde hebt.

U blij, uw accountant blij

Niet onbelangrijk is dat ook het aanleveren van administratieve gegevens bij uw accountant vanuit een digitale administratie een peulenschil is. Waar je voorheen met een hele hoop mappen bij ons naar het kantoor moest komen regel je dat nu snel en eenvoudig vanachter je pc. Dat scheelt u, maar ook mij en mijn collega’s heel veel werk. U blij, wij blij!

Advies en begeleiding

Ik merk in de dagelijkse praktijk dat veel van onze klanten er tegenop zien om hun oude vertrouwde mappensysteem om te zetten naar een gedigitaliseerde administratie. Men weet vaak niet goed hoe dat het beste aangepakt kan worden. Wist u dat wij u ook hierbij graag willen adviseren en begeleiden? Dus schroom niet maak een afspraak met mij of één van mijn collega’s om hier eens samen naar te kijken.

Lees alle blogs van P.M.J. (Peter) Jonkers RB

» Er zijn talloze redenen om uw administratie te digitaliseren
» Bij laag tarief zzp’er ook arbeidsovereenkomst voor het arbeidsrecht
» Fiscale behandeling compensatie bij afkoop of omzetting in ODV
» Regels sectorindeling aangepast: verzoeken om herindeling beperkt

« Terug naar blogs

© 2019 Van Meel & Jonkers | Privacybeleid - Cookieverklaring
Van Meel en Jonkers

Van Meel en Jonkers