Burg. Stulemeijerlaan 1 4611 EH Bergen op Zoom Tel. 0164-210090

Nieuw werkgeversportaal is grote stap vooruit

Bij Van Meel & Jonkers lopen we graag voorop als het gaat om optimalisering van de dienstverlening voor onze klanten. Het steeds verder digitaliseren van de administratieve processen is daar een mooi voorbeeld van. Op dat vlak maken wij deze zomer opnieuw een grote stap. Met de introductie van ons werkgeversportaal, ontwikkeld door Unit4, krijgen onze klanten direct toegang tot alle salarisgegevens van hun medewerkers. Uiteraard ga ik er samen met mijn collega’s voor zorgen dat iedere gebruiker van het werkgeversportaal precies weet wat de mogelijkheden zijn, hoe je in kunt loggen en wie binnen het bedrijf welke toegangsrechten krijgt. Hiermee maken wij voor het MKB, maar ook voor ons accountantskantoor, weer een grote efficiëntieslag.

Ondersteuning bij implementatie werkgeversportaal

Je bent er als werkgever en werknemer door de jaren heen zo vertrouwd mee geraakt dat het misschien even wennen wordt. Maandelijks leveren wij de loongerelateerde overzichten aan waaronder de salarisstroken. In de huidige situatie worden de salarisstroken vervolgens door de werkgever aan de medewerkers uitgedeeld of per post toegestuurd. Datzelfde gebeurde tot nu toe met de jaaropgave. Met de lancering van het Van Meel & Jonkers werkgeversportaal komt daar een einde aan. Je hebt als werkgever of loonadministrateur altijd en overal direct en volledig inzicht in de salarisdossiers van alle medewerkers, de kosten per werknemer en de totale loonkosten per maand of jaar. Via een persoonlijke login kan ook iedere medewerker zijn eigen salarisstroken en jaaropgave inzien, downloaden en uitprinten. Handig is ook dat de historie zorgvuldig wordt gearchiveerd waardoor de salarisgegevens en jaaropgaven van voorgaande jaren beschikbaar zijn. Vrijwel alle functionaliteiten zijn door Unit4 geautomatiseerd, maar vanuit onze expertise en persoonlijke betrokkenheid bij onze klanten kijken wij natuurlijk altijd mee of het portaal up-to-date is en of er op de juiste manier gebruik van wordt gemaakt.

Beveiligde omgeving met gewaarborgde privacy

Uiteraard is er bij de ontwikkeling van het werkgeversportaal heel veel aandacht besteed aan de beveiliging van de digitale werkomgeving en alle gegevens die via die online omgeving geraadpleegd kunnen worden. Aansluitend op de in 2018 ingevoerde en aangescherpte AVG-wetgeving is ook de waarborging van de privacy 100% gegarandeerd. Alle gebruikers kunnen via een persoonlijke login alleen bij die informatie die voor hem of haar persoonlijk bestemd is. Al onze klanten worden bij de lancering van het werkgeversportaal zorgvuldig geïnformeerd over alle ins en outs en zijn er vragen dan zijn wij natuurlijk altijd beschikbaar om die zorgvuldig te beantwoorden.

Automatische bankkoppeling met uw boekhoudpakket!

Het handmatig invoeren van af- en bijschrijvingen van de zakelijke bankrekening in het boekhoudpakket is anno 2019 echt niet meer nodig. Door de digitalisering is het mogelijk om de zakelijke bankrekening te koppelen met het boekhoudpakket. Bij een koppeling tussen de bankrekening en het boekhoudpakket worden dagelijks de mutaties die plaatsvinden op de desbetreffende bankrekening, verstuurd naar het boekhoudpakket. Van Meel & Jonkers zet de voordelen van een automatische bankkoppeling voor u op een rijtje.

Op dit moment zijn er 4 banken die een boekhoudkoppeling aanbieden, te weten ING, Rabobank (alleen professional pakket), ABN AMRO en KNAB. De koppeling is, met uitzondering van KNAB, gratis en kan eenvoudig worden gerealiseerd. Door in te loggen, kunt u de koppeling in enkele stappen eenvoudig zelf realiseren. Uiteraard assisteren wij u daar graag bij. Zodra de koppeling tot stand is gebracht hoeft u, mits alles werkt, nooit meer bankafschriften in PDF of ‘MT940-bestand’ aan te leveren. Wij willen benadrukken dat wij als accountant géén toegang hebben tot uw bank.

De boekhouding up-to-date

Uw boekhouding is altijd up-to-date. Door het feit dat dagelijks de bankmutaties worden verstuurd naar het boekhoudpakket kunnen wij dagelijks uw administratie bijwerken. Naast het feit dat dit u als ondernemer meer informatie geeft om beter te onderhandelen en te anticiperen op de toekomst, kunnen wij u ook beter adviseren op het financiële vlak.

Inzicht

U heeft geen omkijken meer naar uw bankmutaties en u heeft altijd een up-to-date overzicht in openstaande facturen en geboekte uitgaven.

Tijdsbesparing

Een bankkoppeling maakt het boekhouden makkelijker, want zodra er boekingsinstructies zijn aangemaakt, worden bankregels binnen het afschrift automatisch toegewezen aan de juiste posten. Het afschrift hoeft alleen nog maar gecontroleerd te worden en vervolgens direct ingeboekt in de financiële administratie.

Meer overzicht

Natuurlijk kunt u ook goede overzichten maken als u al uw betalingen handmatig ordent. Maar als dat al automatisch gaat, hebt u meer tijd over voor het grote plaatje. Elke dag krijgt u de laatste gegevens in uw boekhouding.

Wij helpen u graag!

Kortom, heeft u nog geen automatische bankkoppeling, maar wilt u wel altijd up-to-date zijn en meer tijd hebben om te ondernemen? Neem dan contact met mij op. Ik help u graag om deze handige koppelingen tot stand te brengen!

Levenstestament is onmisbaar voor ondernemers

Je staat er als ondernemer niet graag bij stil, maar wat gebeurt er als u (geestelijk), tijdelijk of structureel, niet meer goed in staat bent om uw wil te bepalen? Via een levenstestament kunt u uw zakelijke belangen en zeggenschap (beslissingsbevoegdheid en bewindvoering) naar uw eigen wil vastleggen. Een levenstestament is niet te verwarren met een gewoon testament, maar meer een aanvulling daarop. Het is feitelijk een onmisbaar document voor elke ondernemer.

Iets anders dan ‘gewoon testament’

Het is een misverstand te denken dat een gewoon testament ook voorziet in de wilsbeschikking van ondernemers die als gevolg van een ongeval, dementie of een andere ziekte definitief of voor langere tijd niet in staat zijn om zelf beslissingen te nemen en hun bedrijf naar behoren te leiden. In een gewoon testament gaat het immers om de nalatenschap van u en/of uw echtgenote bij overlijden. Aangezien iedere ondernemer de wens heeft dat zijn of haar bedrijf onder alle omstandigheden gewoon door kan blijven draaien, is het opstellen van een levenstestament zeker aan te bevelen. Als er in dit soort situaties niks geregeld is wordt het lot van een bedrijf vaak in handen van een door de rechtbank benoemde bewindvoerder gelegd. Een schip zonder kapitein en stuurman aan boord vaart immers snel zijn ondergang tegemoet. Dat wilt u natuurlijk niet laten gebeuren, maar dat zullen ook andere partijen, zoals de bank, aandeelhouders en crediteuren niet accepteren. Daarnaast heeft u ook een sociaalmaatschappelijke verantwoording ten opzichte van uw medewerkers, klanten en leveranciers.

Advies van een vertrouwde partij

Voor het opstellen van een levenstestament komt u bij de notaris terecht. U kunt mij en mijn collega’s van Van Meel & Jonkers echter betrekken om u te adviseren over wat er in het levenstestament opgenomen dient te worden. Als uw vertrouwde adviseur weten wij immers hoe u als mens in elkaar zit, wat u belangrijk vindt en welke dingen er – in het geval dat u tijdelijk of definitief niet meer in staat bent uw zaken zelf te regelen – organisatorisch, bedrijfseconomisch en financieel opzicht goed geregeld moeten zijn. De inhoud van een levenstestament is altijd 100% maatwerk. Dus volledig afgestemd op uw bedrijfsopzet, bedrijfsfilosofie en gericht op de borging van de continuïteit van de bedrijfsactiviteiten.

Wilt u hier meer over weten? Neem dan gerust contact met mij op. Een goed advies kan u ook in dit opzicht heel veel (extra) narigheid besparen.

© 2019 Van Meel & Jonkers | Privacybeleid - Cookieverklaring
Van Meel en Jonkers

Van Meel en Jonkers